Šogad plānotie valsts autoceļu remontdarbi Vidzemes plānošanas reģionā
Vidzemes plānošanas reģionā šajā būvdarbu sezonā ir jārēķinās ar krietnu pulku satiksmes ierobežojumu, jo kopumā te dažāda veida darbi plānoti 34 autoceļu posmos. Visā valstī būvdarbi šogad iecerēti uz vairāk nekā 1100 km valsts galveno, reģionālo un vietējo autoceļu un 26 tiltiem.
Lielākie plānotie ceļu būvdarbi 2021. gadā Vidzemes plānošanas reģionā
Par valsts budžeta finansējumu
Šajā būvniecības sezonā asfaltbetona seguma atjaunošanas darbi notiks gan Vidzemes šosejas (A2), gan Valmieras šosejas posmos. Šogad tiks pabeigta 2020. gadā iesāktā seguma atjaunošana posmā no Apes un Alūksnes novadu robežas līdz pat Igaunijas robežai (182,00.–195,57. km). Pagājušajā gadā tur veikta izlīdzinošā frēzēšana, iesēdumu remonts un profila labošana, kā arī uzpildītas nomales. Virsmas apstrāde šajā posmā būs šogad. Darbus veic piegādātāju apvienība SIA VNV, un līgumcena ar PVN ir 2,54 milj. eiro. Šogad darbi uz Vidzemes šosejas noritēs arī no krustojuma ar autoceļu Smiltene–Gulbene (P27) līdz krustojumam ar autoceļu Cirgaļi–Palsmane–Ūdrupe (V248) (126,63.–142,7. km).
Savukārt uz Valmieras šosejas (A3) darbi tiks uzsākti no Stalbes un turpināsies četru kilometru garumā (3,98.–43,62. km). Posmā tiks atjaunots segums, un darbus plānots pabeigti šogad. Asfalta segums tiks atjaunots arī vairākos reģionālo valsts autoceļu posmos, kur darbi iesākās pagājušajā gadā. Viens no garākajiem posmiem, kur šogad atjaunos segumu, ir autoceļš Valmiera–Smiltene (P18) no krustojuma ar autoceļu Strenči–Trikāta–Miega (V233) līdz Smiltenei (15,61.–32,89. km). Šobrīd objektā segumam ir vērojams nodilums, vietām ir iesēdumi un rises. Līdz ar to galvenie darbi objektā būs asfalta atjaunošana, kas ietver iesēdumu remontu, profila labošanu un dilumkārtas būvniecību. Paredzēta arī bojāto pasažieru platformu atjaunošana, grāvju tīrīšana u.c. darbi.
Ceļa segas pārbūves darbi šogad tiks pabeigti uz reģionālā autoceļa Dūči–Limbaži (P53) posmā no Lādes līdz Limbažiem (18,35.–26,15. km). Projektēšanas darbus veica SIA Ceļuprojekts, bet darbus veic SIA Limbažu ceļi par līgumsummu 5,43 milj. eiro ar PVN. Pagājušā gadā paveikti lielākā daļa zemes darbu un izbūvēti segas pamati grants posmā, kā arī izbūvētas ūdens novades sistēmas un alejas koku sakņu aerācijas risinājumi. Darbus plānots atsākt maijā, kad tiks izbūvēta segas pamata virskārta un asfalta kārta grants seguma posmā. Sāks pārbūvēt arī asfaltēto posmu. Darbus iecerēts pabeigt līdz vasaras beigām.
Šogad tiks uzsākta autoceļa Jaunkalsnava–Lubāna (P82) pārbūve no Ļaudonas līdz tiltam pār Kuju (15,60.–23,80.km), kā arī atsevišķos posmos tiks veikta seguma atjaunošana. Pārbūve tiks pabeigta 2022. gadā, bet seguma atjaunošana jau šogad.
Vairākos posmos notiks vienkārtas virsmas apstrāde. Tā paredzēta autoceļam Pļaviņas–Ērgļi (P78) no Krīgaļiem līdz Mežmaļiem (16,31.–28,80. km). Kā arī autoceļam Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30), sākot no Pļavniekiem līdz krustojumam ar Vidzemes šoseju (A2) (11,73.–14,89. km). Arī vietējās nozīmes valsts autoceļam Barkava–Lubāna (V843) plānota vienkārtas virsmas apstrāde visa ceļa garumā. Divkārtu virsmas apstrādi piedzīvos reģionālais autoceļš Ērgļi–Drabeši (P31) gandrīz piecu kilometru garumā no Ģikšiem līdz Intu skolai (44,36.–48,60. km).
Pārbūves darbi noritēs arī uz četriem tiltiem. Šogad tiks pabeigta tilta pār Pededzi pārbūve uz autoceļa Gulbene–Balvi–Viļaka–Krievijas robeža (Vientuļi) (P35). Darbus veic SIA Rīgas tilti par summu 465,48 tūkst. eiro. Pārbūvi projektēja SIA Inženierbūve.
Uz Vidzemes šosejas (A2) Augšlīgatnē pēc tehnoloģiskā pārtraukuma atsāksies Līgatnes upes caurtekas (64,8. km) atjaunošanas darbi. Mūrētajai arkveida caurtekai tiek pārbūvēti gali, bet velvei atjaunota hidroizolācija. Līgatnes caurteka ir vairāk nekā 100 gadus veca, būvēta 19. gadsimta beigās, tai ir ķieģeļu velve un kaltu granīta akmeņu sienas. Pēc Otrā pasaules kara caurteka remontu nav piedzīvojusi. Caurteku atjauno SIA 8 CBR par līgumcenu 1,07 milj. eiro (ar PVN). Būvdarbi tiks pabeigti šogad. Lai nodrošinātu satiksmi, ir izbūvēts pagaidu tilts.
Pārbūvi piedzīvos arī tilts pār Vijas upi uz autoceļa Smiltene–Valka (P24) (15,33. km), kas uzbūvēts 1972. gadā, un tā intensitāte ir vairāk nekā 750 automašīnu diennaktī. Projektu izstrādāja SIA Inženierbūve. Lai uzlabotu satiksmes drošību uz valsts autoceļiem, Vidzemē uz Valmieras šosejas (A3) aiz Braslas līdz Valmierai ierīkos akustiskās ribjoslas. Savukārt paša pievedceļa Litenei (V422) sākumā izbūvēs ātrumvalni, lai samazinātu braukšanas ātrumu posmā pie VSAP Latgale Litenes filiāles.
Administratīvi teritoriālās reformas ceļi
Seguma atjaunošana ieplānota uz autoceļa Valmiera–Matīši–Mazsalaca (P16) no Matīšiem līdz Vecatei (24,7.–36. km), kā arī autoceļa Alūksne–Liepna (P41) no Luņķiem līdz krustojumam ar autoceļu Viļaka–Zaiceva–Krievijas robeža (Pededze) (P42) (10,35.–33,02. km). Segums tiks atjaunots arī vairākiem vietējās nozīmes ceļiem.
Divkārtu virsmas apstrāde 16 km garumā tiks veikta autoceļam Rauna–Drusti–Jaunpiebalga (P29) no ceļa sākuma (krustojums ar Vidzemes šoseju) līdz Drustiem (0,00.–16,2. km). Šī pati metode tiks pielietota arī uz autoceļa Ērgļi–Jaunpiebalga–Saliņkrogs (P33) no ceļa sākuma līdz Jumurdai (0,00.–7,60. km).
2021. gadā plānotie ceļu būvdarbi Vidzemes plānošanas reģionā
A/CNr. |
Autoceļa nosaukums |
No km |
Līdz km |
Posma garums; km |
Būvdarbu veids |
Plānotais būvniecības gads |
Galvenie autoceļi |
||||||
A2 |
Rīga-Sigulda-Igaunijas rob. (Veclaicene) |
182,00 |
195,57 |
13,57 |
Asfaltbetona seguma atjaunošana |
2020-2021 |
A2 |
Rīga-Sigulda-Igaunijas rob. (Veclaicene) |
126,63 |
142,70 |
16,07 |
Asfaltbetona seguma atjaunošana |
2021 |
A3 |
Inčukalns-Valmiera-Igaunijas rob. (Valka) |
39,88 |
43,62 |
3,74 |
Asfaltbetona seguma atjaunošana |
2021 |
A3 |
Inčukalns-Valmiera-Igaunijas rob. (Valka) |
47,01 |
48,48 |
1,47 |
Asfaltbetona seguma atjaunošana |
2021 |
Kopā: |
34,85 |
|
|
|||
Reģionālie autoceļi |
||||||
P18 |
Valmiera-Smiltene |
0,352 |
11,605 |
11,25 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2020-2021 |
P53 |
Dūči-Limbaži |
18,35 |
26,15 |
7,80 |
Pārbuve |
2020-2021 |
P17 |
Valmiera-Rūjiena-Igaunijas rob. (Unguriņi) |
20,700 |
28,854 |
8,15 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2020-2021 |
P23 |
Valka-Vireši |
35,15 |
41,22 |
6,07 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2020-2021 |
P23 |
Valka-Vireši (grants) |
13,64 |
23,00 |
9,36 |
Grants seguma atjaunošana |
2020-2021 |
26,55 |
32,18 |
5,63 |
Grants seguma atjaunošana |
2020-2021 |
||
P31 |
Ērgļi-Drabeši |
44,36 |
48,60 |
4,24 |
Divkārtu virsmas apstrāde |
2020-2021 |
P78 |
Pļaviņas-Ērgļi |
16,31 |
28,80 |
12,49 |
Vienkārtas virsmas apstrāde |
2021 |
P30 |
Cēsis-Vecpiebalga-Madona |
11,73 |
14,89 |
3,16 |
Vienkārtas virsmas apstrāde |
2021 |
P84 |
Madona-Varakļāni |
21,20 |
32,57 |
11,37 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
P82 |
Jaunkalsnava-Lubāna |
15,60 |
23,80 |
8,20 |
Pārbuve |
2021-2022 |
13,21 |
14,06 |
0,85 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
||
14,38 |
15,60 |
1,22 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
||
P24 |
Smiltene-Valka |
6,10 |
15,28 |
9,18 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
P37 |
Pļaviņas(Gostiņi)-Madona-Gulbene |
26,88 |
37,52 |
10,64 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
13 |
P18 Valmiera – Smiltene |
15,61 |
32,89 |
17,28 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
Kopā: |
126,9 |
|
|
|||
Vietējie autoceļi |
||||||
V843 |
Barkava-Lubāna |
0,00 |
25,30 |
25,30 |
Vienkārtas virsmas apstrāde |
2021 |
Tilti |
||||||
P35 |
Gulbene-Balvi-Viļaka-Krievijas rob. (Vientuļi) |
18,60 |
Pededze |
Tilta pārbūve |
2020-2021 |
|
A2 |
Rīga-Sigulda-Igaunijas rob. |
64,80 |
Līgatne caurteka |
Tilta pārbūve |
2020-2021 |
|
P24 |
Smiltene-Valka |
15,33 |
Vija |
Tilta pārbūve |
2021 |
|
P25 |
Smiltene-Strenči |
28,34 |
Gauja |
Tilta pārbūve |
2020-2022 |
|
Satiksmes drošības projekti |
||||||
A3 |
Inčukalns-Valmiera-Igaunijas rob. (Valka) |
26,7 |
65,22 |
|
Akustiskās joslas izbūve |
2021 |
V422 |
Pievadceļš Litenei |
1,00 |
|
|
Satiksmi mierinošu pasākumu komplekss. ātrumvaļņa izbūve pie VSAP Latgale Litenes filiāles |
2021 |
Posmi, kas tiek sakārtoti ATR reformas ietvaros |
||||||
Reģionālie autoceļi |
||||||
P16 |
Valmiera-Matīši-Mazsalaca |
24,70 |
37,40 |
12,70 |
Seguma atjaunošana |
2021 |
P41 |
Alūksne-Liepna |
10,35 |
33,02 |
22,67 |
Seguma atjaunošana |
2021 |
P29 |
Rauna-Drusti-Jaunpiebalga |
0,00 |
16,20 |
16,20 |
Divkārtu virsmas apstrāde |
2021 |
P33 |
Ērgļi-Jaunpiebalga-Saliņkrogs |
0,00 |
7,60 |
7,60 |
Divkārtu virsmas apstrāde |
2021 |
Vietējie autoceļi |
||||||
V283 |
Mūrnieki-Līgatne-Augšlīgatne |
0,00 |
3,44 |
3,44 |
Divkārtu virsmas apstrāde |
2021 |
V420 |
Stāmeriena-Pļavnieki-Zeltaleja |
6,02 |
7,50 |
1,48 |
Seguma atjaunošana |
2021 |
V286 |
Kūdums-Daibe-Pipeņi |
3,27 |
7,04 |
3,77 |
Seguma atjaunošana |
2021 |
|
|
|
Kopā: |
66,49 |
|
|