Šogad plānotie valsts autoceļu remontdarbi Kurzemes plānošanas reģionā
Kurzemes plānošanas reģionā šajā būvdarbu sezonā uz 12 reģionālajiem autoceļiem plānots atjaunot asfalta segumu. Visā valstī būvdarbi šogad iecerēti uz vairāk nekā 1100 km valsts galveno, reģionālo un vietējo autoceļu un 26 tiltiem.
Lielākie plānotie ceļu būvdarbi 2021. gadā Kurzemes plānošanas reģionā
Par valsts budžeta finansējumu
Šogad plānots pabeigt autoceļa pārbūves darbus uz Liepājas šosejas (A9) posmā no degvielas uzpildes stacijas Priede līdz Saldus pagasta robežai (99,74.–102,92. km), ieskaitot rotācijas apli Saldū. 2020. gadā būvdarbu ietvaros izbūvēts smilts salturīgais slānis, nesaistītu minerālmateriālu pamats, ieklāts asfalta segums divās kārtās, uzstādītas caurtekas, izbūvētas nobrauktuves, kā arī atjaunota ūdens atvades sistēma. Līdz šā gada jūnijam plānots veikt atlikušos darbus: asfalta dilumkārtas izbūvi, ietves–veloceļa izbūvi rotācijas aplī, satiksmes drošības aprīkojuma uzstādīšanu, ierīkot apgaismojumu. Būvdarbus veic SIA Saldus ceļinieks, līgumcena 5,8 milj. eiro ar PVN.
Darbi notiks vēl divos Liepājas šosejas (A9) posmos: aiz Skrundas (131,79.–132,70. km) un no Macīšiem līdz pagriezienam uz Kalveni (135,79.–148,57. km). Abos posmos plānota asfalta profila labošana, seguma atjaunošana divās kārtās, nobrauktuvju un caurteku atjaunošana, kā arī ūdens atvades un satiksmes drošības aprīkojuma atjaunošana. Darbus iecerēts uzsākt vasarā. Autovadītājiem būs jārēķinās arī ar satiksmes ierobežojumiem: reverso satiksmes kustību pa vienu joslu un ātruma ierobežojumiem, līdz ar to jāplāno papildu laiks ceļam.
Segumu plānots atjaunot arī uz vairākiem valsts reģionālajiem autoceļiem, kopumā desmit posmos. Piemēram, divos autoceļa Ventspils–Kuldīga–Saldus (P108) posmos. No Kuldīgas līdz Edas dzirnavām (59,38.–70,24. km), kā arī no Bērziņiem līdz Druvai (94,31.–101,81. km). Valsts reģionālā autoceļa Ventspils–Piltene (P122) posmā starp Tārgali un Pilteni (11,17.–23,64. km) plānots noņemt lieko grunts segumu nobrauktuvēs, kā arī veikt nomaļu uzpildīšanu. Visā objektā paredzēta karstā asfalta profila labošana un virsmas apstrāde.
Savukārt grants autoceļa Grobiņa–Bārta–Rucava (P113) posms, kas sākas pirms Kāķišķes un turpinās līdz krustojumam ar valsts galveno autoceļu Liepāja—Lietuvas robeža (Rucava) (A11) (47,35.–50,82. km), tiks noklāts ar melno segumu, pielietojot dubultās virsmas apstrādes tehnoloģiju. Dubultā virsmas apstrāde ir efektīvākais grants ceļu atputekļošanas veids. Jāņem gan vērā, ka dubultā virsma nav tik izturīga kā asfalts, un to var sabojāt intensīva kravas transporta satiksme, sevišķi, ja transportlīdzeklis ir pārkrauts.
Savukārt vienkārtas virsmas apstrāde iecerēta uz 12 km autoceļa Ventspils–Kolka (P124) no pagrieziena uz Lūžņu līdz tiltam pār Irbi (27,84.–39,84. km). Uz nelielas satiksmes intensitātes (līdz 1000 transporta vienībām diennaktī) asfaltētajiem ceļiem virsmas apstrāde ir piemērotākais profilaktiskās uzturēšanas un ceļa saglabāšanas veids, tādējādi panākot seguma viendabīgumu un atjaunojot saķeri ar ceļa virsmu.
Atsevišķos objektos turpināsies pagājušajā gadā uzsāktā pārbūve. Autoceļa Kuldīga–Skrunda–Embūte (P116) (2,33.–6,84. km) remonta posmā tiks pastiprināta ceļa segas pamata nesošā kārta, un izbūvētas divas asfalta kārtas. Atsevišķos posmos tiks veikta pilna ceļa segas pārbūve. Projekta ietvaros tiks atjaunots arī rotācijas aplis Kuldīgā, Graudu un Ganību ielu satiksmes mezglā, kā arī visas pārbūves posmā esošās autobusu pieturvietas. Tiks sakārtota ūdens atvades sistēma – nomainītas caurtekas, atjaunoti un no jauna izveidoti sāngrāvji. Paralēli autoceļa pārbūves darbiem ar Kuldīgas novada pašvaldības līdzfinansējumu tiks izbūvēts apgaismots gājēju un velosipēdistu celiņš no rotācijas apļa līdz pagriezienam uz Ābeļu ciemu. Būvdarbus veic SIA VIA par kopējo līgumcenu 3,11 milj. eiro ar PVN, no kā 320 tūkst. eiro (ar PVN) ir Kuldīgas novada pašvaldības līdzfinansējums. Būvdarbus plānots pabeigt vasaras beigās.
Vasarā plānots pabeigt būvdarbus uz autoceļa Ventspils–Kuldīga–Saldus (P108) posmā no Kūlu kapiem līdz Kuldīgas novada robežai (75,92.– 81,64. km). Darbi objektā sākās 2020. gada septembrī, kad tika izrakti grāvji, izbūvētas nobrauktuves un caurtekas. Pēc tehnoloģiskā pārtraukuma pavasarī atsāksies darbi un tiks izbūvēts nesaistītu minerālmateriālu pamats, asfalta apakškārtas un dilumkārtas, kā arī uzstādīts satiksmes aprīkojums. Darbus par līgumcenu 2,29 milj. eiro ar PVN veic SIA Saldus ceļinieks.
Pārbūvēts tiks tilts pār Grīvu uz autoceļa Tukums–Ķesterciems–Mērsrags–Kolka (P131) (43,51. km). Vecais tilts tiks nojaukts, saglabājotkrasta balstus, kurus paredzēts remontēt un uz atjaunotajiem balstiem būvēt jaunu tilta laidumu, katrā tilta pusē izveidojot gājēju ietves. Uz tilta un pieejās tiks uzstādītas aizsargbarjeras. Pēc tehnoloģiskā pārtraukuma turpināsies tilta pār Losi pārbūve, kas atrodas uz autoceļa Nīgrande–Dzidras–Lietuvas robeža (V1167) Kalnos (12,25. km).
Šogad betonēs blokus, izbūvēs hidroizolāciju, segu, pieejas un veiks citus darbus. Pie Nīgrandes strādā SIA Rīgas tilti par līgumcenu 1,06 milj. eiro ar PVN. Savukārt uz Liepājas šosejas (A9) Grobiņā (188,15. km) tiks pabeigti gājēju tuneļa pārbūves darbi. Tuneļa pārbūve paredz esošo gājēju kāpņu nojaukšanu un lēzenas, 50 m garas asfaltētas pieejas ar betonētām sienām izbūvi abpus ceļam. Atjaunos arī pašu tuneli, izbūvējot jaunu apgaismojumu un segumu. Tuneli pārbūvē SIA 8 CBR par līgumcenu 430,6 tūkstoši eiro (ar PVN).
Administratīvi teritoriālās reformas ceļi
Šīs programmas ietvaros plānots atjaunot segumu trijos ceļu posmos. Uz autoceļa Talsi–Stende–Kuldīga (P120) posmā no Cērpu kapiem līdz Kuldīgai (48,00.–55,13. km). Kā arī autoceļam Kuldīga–Skrunda–Embūte (P116) no Kuldīgas līdz Skrundai (6,84.–35,13. km) un vietējam autoceļam Adze–Gudenieki–Ēdole (V1264) no krustojuma ar autoceļu Ķikuri–Alsunga (V1289) līdz krustojumam ar autoceļu Kuldīga–Alsunga–Jūrkalne (P119) (10,22.–19,69. km).
2021. gadā plānotie ceļu būvdarbi Kurzemes plānošanas reģionā
A/CNr. |
Autoceļa nosaukums |
No km |
Līdz km |
Posma garums; km |
Būvdarbu veids |
Plānotais būvniecības gads |
Galvenie autoceļi |
||||||
A9 |
Rīga(Skulte)-Liepāja |
99,74 |
102,92 |
3,18 |
Asfaltbetona segas pārbuve |
2020-2021 |
A9 |
Rīga(Skulte)-Liepāja |
131,63 |
132,70 |
1,07 |
Asfaltbetona seguma atjaunošanas |
2021 |
135,79 |
148,57 |
12,78 |
||||
Kopā: |
17,03 |
|
|
|||
Reģionālie autoceļi |
||||||
P124 |
Ventspils-Kolka |
27,84 |
39,83 |
11,99 |
Vienkārtas virsmas apstrāde |
2021 |
P116 |
Kuldīga-Skrunda-Embūte |
2,33 |
6,84 |
4,51 |
Pārbuve |
2020-2021 |
P108 |
Ventspils-Kuldīga-Saldus |
75,92 |
81,64 |
5,72 |
Pārbuve |
2020-2021 |
P118 |
Kuldīgas apvedceļš |
3,20 |
6,77 |
3,57 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
P118 |
Kuldīgas apvedceļš |
6,975 |
8,045 |
1,07 |
Pārbuve |
2020-2021 |
P108 |
Ventspils-Kuldīga-Saldus |
58,50 |
59,38 |
0,88 |
Pārbuve |
2020-2021 |
P108 |
Ventspils-Kuldīga-Saldus |
59,38 |
70,24 |
10,86 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
P108 |
Ventspils-Kuldīga-Saldus |
94,31 |
101,81 |
7,50 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
P105 |
Butnāri-Saldus – Ezere |
5,58 |
8,97 |
3,39 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
P105 |
Butnāri-Saldus-Ezere |
0,08 |
3,64 |
3,56 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
P112 |
Kuldīga-Aizpute-Līči |
21,43 |
36,44 |
15,01 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
P122 |
Ventspils-Piltene |
11,17 |
23,64 |
12,47 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
P125 |
Talsi-Dundega-Mazirbe |
15,55 |
32,85 |
17,30 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
P113 |
Grobiņa-Bārta-Rucava |
47,35 |
50,82 |
3,47 |
Grants seguma divkārtu virsmas apstrāde |
2021 |
P111 |
Ventspils (Leči)-Grobiņa |
88,21 |
93,35 |
5,14 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
P106 |
Ezere-Embūte-Grobiņa |
55,05 |
72,07 |
17,02 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
Kopā: |
123,46 |
|
|
|||
Vietējie autoceļi |
||||||
V1162 |
Saldus-Kūdra |
0,00 |
8,20 |
8,20 |
Pārbūve |
2021 |
V1401 |
Stende-Lauciene-Mērsrags |
48,93 |
49,42 |
0,49 |
Pārbūve |
2021 |
|
|
|
Kopā: |
8,69 |
|
|
Tilti |
||||||
A9 |
Rīga (Skulte)-Liepāja |
188,15 |
Gājēju tunelis |
Tuneļa pārbūve |
2020-2021 |
|
V1167 |
Nīgrande-Dziras-Lietuvas rob. |
12,25 |
Losis |
Jauna tilta būvniecība |
2020-2021 |
|
P131 |
Tukums-Ķesterciems-Mērsrags-Kolka |
53,51 |
Grīva |
Jauna tilta būvniecība |
2021 |
|
Posmi, kas tiek sakārtoti ATR reformas ietvaros |
||||||
Reģonālie autoceļi |
||||||
P120 |
Talsi-Stende-Kuldīga |
48,00 |
55,13 |
7,13 |
Seguma atjaunošana |
2021 |
P116 |
Kuldīga-Skrunda-Embūte |
6,84 |
35,13 |
28,29 |
Seguma atjaunošana |
2021 |
Vietējie autoceļi |
||||||
V1264 |
Adze-Gudenieki-Ēdole |
10,22 |
19,69 |
9,47 |
Seguma atjaunošana |
2021 |
|
|
|
Kopā: |
44,89 |
|
|