Tiltu stāvoklis pakāpeniski uzlabojas
Latvijā kopumā ir vairāk nekā 3000 tiltu, no kuriem vairāk nekā trešdaļa pieder pašvaldībām. Savukārt 955 ir VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) pārziņā. Valsts ceļu tīklā uz šo brīdi no kopējā skaita 35,8% tiltu ir labā stāvoklī, bet ļoti sliktā 7,2%. Tas nozīmē, ka tiltu stāvoklis pakāpeniski uzlabojas, jo 2020. gadā labā stāvoklī bija 31,4% tiltu, bet ļoti sliktā – 9,2%, liecina LVC speciālistu apkopotie dati.
Lai pārliecinātos par tiltu stāvokli, pagājušajā gadā valsts ceļu tīklā esošajiem tiltiem ir veiktas vairāk nekā 1120 dažāda veida inspekcijas. 2023. gadā dažādi darbi kopumā noritēja uz 20 tiltiem. Savukārt šogad plānots pārbūvēt vaino jauna uzbūvēt desmit tiltus, bet uz diviem tiltiem turpināsies pērn iesāktie darbi: uz tilta pār Gauju un uz tilta pār Gaujas atteku Valkas novadā uz reģionālā autoceļa Valka–Vireši (P23) (12,96. un 13,54. km). Uz abiem tiltiem lielākā daļa darbu jau ir padarīti un, sākoties jaunajai būvdarbu sezonai un iestājoties atbilstošiem laikapstākļiem ir atlicis ieklāt asfaltbetona segumu, uzklāt horizontālo marķējumu un veikt apzaļumošanas darbus. Šobrīd tilti ir slēgti satiksmei un autovadītājiem ir jāizmanto apbraucamais ceļš.
2023. gada interesantākie tiltu objekti
Tilts pār Gauju Rāmniekos
Posms: autoceļš Dukuri–Rāmnieki (V330) (4,2. km)
Reģions: Vidzeme
Izbūves gads: 1995.
Darbu veids: tilta pārbūve
Darbu ilgums: 2022–2023
Finansējums: valsts budžets 3,2 milj. eiro (ar PVN)
Projektētājs: SIA Projekts 3
Būvnieks: SIA ACBR
Būvuzraudzība: SIA Būvju profesionālā uzraudzība
Apraksts: pēc pārbūves tilts ir 98 m garš ar 7 m platu brauktuvi un divvirzienu satiksmi. Gājēju kustībai izbūvēta 1,5 m platu tērauda ietve. Tilta balsti saglabāti un uzbūvēta jauna tēraudbetona siju konstrukcija, kuru uz balstiem novietoja, izmantojot uzbīdīšanas metodi. Uzbīdīšana notika trīs posmos, vairākus desmitus metru garu konstrukcijas posmus uzbūvēja krastā un secīgi uzbīdīja, savienojot balstus.
Lejasgrāvja caurteka
Posms: Vidzemes šoseja (A2) 82,1. km
Reģions: Vidzeme
Izbūves gads: 1859.
Darbu veids: caurtekas atjaunošana
Darbu ilgums: 2023–2024
Finansējums: atjaunošana Vidzemes šosejas no Melturiem līdz Rīdzenei pārbūves ietvaros. Kopējās projekta izmaksas: 15,6 milj. eiro ar PVN
Projektētājs: SIA Projekts EAE
Būvnieks: ACBR-SB
Būvuzraudzība: SIA Būvju profesionālā uzraudzība
Apraksts: caurtekas velve ir būvēta no ķieģeļiem un balstās uz granīta bluķiem. Tās garums ir 17 metri. Esošā caurteka faktiski tiek saglabāta, nojaucot un pa jaunu izbūvējot gala spārnsienas un daļu velves.