Zemgales plānošanas reģionā iecerēto valsts ceļu būvdarbu karte un saraksts

Valsts budžeta finansējums

Zemgales reģionā šajā būvdarbu sezonā ir jārēķinās ar intensīviem būvdarbiem. Īpaši uz valsts reģionālajiem un vietējiem autoceļiem.

Valsts galveno autoceļu tīklā Zemgales reģionā darbi noritēs uz Daugavpils šosejas (A6) posmā no pārvada pār dzelzceļu pie Pļaviņām līdz reģionālā autoceļa Pļaviņas (Gostiņi)—Madona—Gulbene (P37) un vietējā autoceļa Apšusala–Vilkukrogs (V772) mezglam, to ieskaitot. Šajā projektā ir apvienoti trīs objekti: seguma atjaunošana uz Daugavpils šosejas (118,49.–128,97 km), ceļa pārvada pār dzelzceļu pie Pļaviņām (124,4. km) un satiksmes mezgla (128,87-129,33 km) izbūve. Darbus veiks SIA SC Grupa par kopējo cenu 7 433 500 (ar PVN) eiro. Pārvada pārbūves projekta autors ir  SIA Projekts3, bet satiksmes mezgla SIA – EAE. Būvuzraugs – SIA Ceļu inženieri.

Uz reģionālā autoceļa Aizkraukle – Jēkabpils (P76) šogad atjaunos segumu trīs posmos. Posmam no Salas līdz Pureņiem (38,39.–42,57. km) jau pagājušā gadā noslēgts 833 225,71 eiro (ar PVN) līgums ar SIA Ošukalns. Daļai brauktuves paredzēts veikt esošā seguma izlīdzinošo frēzēšanu, atsevišķās vietās – iesēdumu un bedrīšu remonts. Visā posmā labos asfalta profilu un izbūvēs dilumkārtu, tai skaitā tiltam pār Pelīti. Jaunajam segumam atjaunos ceļa horizontālos apzīmējumus. Paredzēts iztīrīt arī caurtekas, atbrīvot no kokiem un krūmiem aizaugušo ceļa nodalījuma joslu, atjaunot  satiksmes intensitātes periodiskās uzskaites punktu, uzstādīt jaunas ceļazīmes ar stabiem. Savukārt autobusu pieturvietās atjaunos platformas, uzstādīs jaunus soliņus, kā arī izvietos atkritumu urnas.

Pareiza un ilgtspējīga autoceļu uzturēšana nozīmē savlaicīgu seguma atjaunošanu – 6 līdz 12 gadus pēc tās uzklāšanas atkarībā no satiksmes intensitātes un pielietotās tehnoloģijas. Pēc šāda kalpošanas perioda ceļu virskārtā parādās nodiluma un noguruma pazīmes. Plaisas virskārtā ir mazas un tās var konstatēt tikai speciālisti. Ja autoceļa seguma virskārtu nenomaina, mazās plaisas kļūst lielākas, caur tām ūdens piekļūst ceļa apakšējām kārtām, un ceļš tiek pamatīgi bojāts un nākamais remonts būs jau stipri dārgāks. Posmos, kuri ir uzbūvēti ar ES līdzfinansējumu, šāda periodiska atjaunošana ir obligāta līguma prasība no finansētāja puses.

Zemgales reģionā būs pieci šādi posmi. Tai skaitā divos jau minētā reģionālā autoceļa P76 posmos: no Seces līdz Ceļiniekiem (13.–24,32. km) un Ceļiniekiem līdz Daugavas stacijai (24,80.–33,45. km). Šajos posmos nofrēzēs un atjaunos asfaltbetona segumu, uzklājot arī ceļa horizontālos apzīmējumus, kā arī iztīrīs caurtekas, ceļa nodalījuma joslu atbrīvos no krūmiem un akmens krāvuma, atjaunos autobusu pieturu platformas, uzstādīs jaunus signālstabiņus un ceļazīmju vairogus. Tiltam pār Piksteri atjaunos dilumkārtu un deformācijas šuves.

Periodiskā seguma atjaunošana iecerēta arī uz reģionālā autoceļa Jelgava–Iecava (P93) no krustojuma ar vietējo autoceļu Zālīte–Akmenscūciņas–Staļģene (V1045) līdz Iecavai (24,80.–30,54. km). Līdzīgi darbi tiks veikti uz ceļa Tukums–Auce–Lietuvas robeža (P104) (45,40–55,70. km) un autoceļa Jelgava–Dobele–Anneniekie (P97) (37,18.–45,41. km). Arī uz vietējā autoceļa Bauska–Mežotne–Bērzu skola (V1035)  no Bauskas līdz Mežotnei vairāk nekā desmit kilometru garumā atjaunos asfaltbetona segumu.

Šogad tiks pārbūvēts tilts pār Sviteni uz autoceļa Mežciems–Staļģene–Stūrīši (V1071) (9,4. km). Darbu ietvaros demontēs brauktuves un ietvju konstrukcijas un veidos jauna monolīta betona laiduma plātni ar piestiprinātām metāla ietvēm abās tilta pusēs. Tilta pieejās izbūvētas jaunas pārejas plātnes, kā arī pie tilta veiks pilna ceļa seguma pārbūvi. Būvdarbi tiks organizēti pa tilta pusēm, satiksmi organizējot ar luksoforiem. Darbus par 543 156 tūkst. eiro (ar PVN) veiks SIA ACBR un tos plānots pabeigt šogad. Projektētājs SIA BT Projekts, būvuzraugs AS Ceļuprojekts.

Zemgales plānošanas reģionā tiks realizēts arī viens satiksmes drošības projekts. Satiksmes mezgls, kas ietver Daugavpils šoseju (A6), reģionālo autoceļu Pļaviņas (Gostiņi)–Madona–Gulbene (P37) un vietējo autoceļu Apšusala–Vilkukrogs (V772) tiks pārbūvēts par rotācijas apli un tajā tiks ierīkots apgaismojums.

ES atveseļošanas fonds

Ar tā palīdzību tiks sakārtoti reģionālo un vietējo autoceļu posmi, ietverot gan seguma atjaunošanu, gan pārbūvi. Zemgales plānošanas reģionā šogad darbi uzsāksies četros šādos vietējo autoceļu posmos. Kopumā tiks atjaunoti 4,43 kilometri asfaltbetona seguma un 2,25 kilometri grants seguma.

Ar visiem būvdarbu plāniem var iepazīties jaunākajā elektroniskajā izdevumā Autoceļu avīze