Pievienot attēlu (jpeg, png, pdf, docx)
Maksimālais faila izmērs 25 MB.
Vēlos saņemt atbildi uz manis norādīto e-pasta adresi.

SMART E263 /E77

Projekta nosaukums latviski: Viedais Tallinas–Tartu–Luhammā–Rīga koridors E263/E77 (saīsināti – SMART E263/E77)

Projekta nosaukums angliski: Smart corridor Tallinn–Tartu–Luhamaa–Riga E263/E77
Projekta ID: CB891

Mērķis

Projekta SMART E263/E77 mērķis ir, izmantojot iepriekš projekta SMART E67 ietvaros gūto pieredzi un attīstot jaunas metodes, ieviest viedos dinamiskas satiksmes vadības risinājumus ar nolūku paaugstināt satiksmes drošību un samazināt braukšanas laiku posmā Rīga–Sigulda–Veclaicene (Latvijas teritorijā).  SMART E263/E77  tiek realizēts ar Centrālbaltijas pārrobežu sadarbības programmas 2014.–2020. gadam (INTERREG V A) līdzfinansējumu un to LR Satiksmes ministrijas vārdā īsteno VSIA Latvijas Valsts ceļi sadarbībā ar projekta vadošo partneri Igaunijas ceļu administrāciju. Savstarpējā sadarbība starp Latvijas un Igaunijas Satiksmes vadības centriem ļaus izstrādāt arī vienotu pieeju pārrobežu satiksmes vadībai, jeb, citiem vārdiem sakot, ļaus abpus robežai laikus iegūt un nogādāt lietotājiem nepieciešamo informāciju par stāvokli uz ceļa.

Izvēles pamatojums

Kā pilotteritorijas dinamiskās satiksmes vadības ieviešanai tika izvēlēti autoceļi E263 (#2 Igaunijā) un E77 (A2 Latvijā), kas savieno abu valstu galvaspilsētas ar Krievijas robežu un netālu esošo Pleskavu. Uz abiem izvēlētajiem autoceļiem ir 2+2 joslu ātrgaitas posmi ar ļoti augstu satiksmes intensitāti, kas savieno Eiropas austrumu reģionus ar ostām un loģistikas centriem  Tallinas un Rīgas tuvumā. Pieaugošā kravas transporta plūsma ir viens no galvenajiem faktoriem, kas negatīvi ietekmē satiksmes drošību, turklāt jāņem vērā, ka daudzi Eiropas dienvidu kravu pārvadātāji ir ar samērā zemām iemaņām braukšanai ziemas apstākļos, radot papildus bīstamību un ceļiem. Viedie satiksmes vadības risinājumi dos jaunas iespējas informēt autovadītājus par brauktuves stāvokli, satiksmes situāciju uz ceļa, drošas braukšanas principiem ziemas apstākļos.

Projekta pieeja

Igaunijā uz autoceļa E263 Tallina–Tartu–Viru–Luhamā posmos no Tallinas līdz Kosei un starp Mao un Luhamā, kā arī Latvijā uz autoceļa E77 posmā no Rīgas līdz Sēnītei tika ieviesti viedie dinamiskas satiksmes vadības risinājumi tā, lai atļauto braukšanas ātrumu palielinātu līdz 110 km/h. Tas tika panākts ar dažādu modeļu mainīgajām ceļa zīmēm, kuras aprīkotas ar dažādiem sensoriem operatīvās informācijas iegūšanai. Posmi no Sēnītes līdz Veclaicenei aprīkoti ar vienkāršākiem risinājumiem, ņemot vērā satiksmes intensitāti un tehniskās iespējas.

Dinamiskā satiksmes vadības sistēma (latviski ar subtitriem angļu valodā)

Ieviešanas rezultātā braukšanas laiks samazināts par vidēji 2,46 min. uz transporta vienību, jeb par 0,88% līdz 5,6% posmos ar divām braukšanas joslām katrā virzienā, kā arī palielināta satiksmes drošība Tallinas–Tartu–Luhamā un Rīga–Sigulda–Veclaicene posmos.

Budžets: Projekta kopējās izmaksas bija 2,6 milj. eiro, no tiem 81% ir ERAF līdzfinansējums. No tā Latvijai pieejamais finansējums bija 1,26 milj. eiro, no kuriem 1,02 milj. eiro ir ERAF līdzfinansējums.

Ieviešanas periods: 01.06.2020.–30.11.2022.

Cita noderīga informācija: 

  • Projekta noslēguma semināra ieraksts

Izvēloties skatīties šo video, jūs tiksiet novirzīts uz Youtube vietni. Lūdzam pievērst uzmanību Youtube sīkdatņu paziņojumam un politikai

  • Inženiertehniskā izpēte:

Projekta vadītājs:

Boriss Jeļisejevs,
VSIA Latvijas Valsts ceļi
Satiksmes informācijas centra vadītājs
E-pasts: boriss.jelisejevs@lvceli.lv