Madonas un Gulbenes apkārtnē atjaunoti vairāki tilti; atklāts tilts pār Aronu

Madonas un Gulbenes apkārtnē ir atjaunoti vairāki valsts autoceļu tīkla tilti. Trešdien 21. oktobrī Mārcienā uz autoceļa Trušļi–Mārciena (V895) tā 4,62. kilometrā tika atklāts viens no tiem – jaunizbūvētais tilts pār Aronu. Pasākumā piedalījās VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes loceklis Gundars Kains, Madonas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Zigfrīds Gora, Mārcienas pagasta pārvaldes vadītājs Edgars Lācis un SIA Rīgas tilti Tehniskais direktors Guntis Briedis.

Pārbūvētajam tiltam pilnībā tika demontēta laiduma konstrukcija un balsti un to vietā izbūvēts viena laiduma monolīta dzelzsbetona plātnes tilts ar izceltu ietvi vienā pusē. Pārbūvi veica SIA Rīgas tilti par līgumcenu 446 tūkstoši eiro (ar PVN), ko sedza no valsts budžeta. Tilts pār Aronu bija būvēts 1964. gadā.

“Tilta būvdarbu laikā gan LVC projektu vadītājs Toms Galejs, gan būvnieki vairākkārt ir uzsvēruši, ka šajā objektā ir bijusi ļoti laba sadarbība ar pašvaldību un arī ar iedzīvotājiem. Lai arī būvdarbu laikā bija jāiedzen vairāki desmiti pāļu, kas ir diezgan skaļš process, vietējie iedzīvotāji ar lielu izpratni izturējās pret būvnieku darbu, jo jauns tilts Mārcienā tiešām bija gaidīts. Madonas apkārtnē šogad valsts ceļu tīklā notiek diezgan daudz darbu gan uz valsts ceļiem, gan arī uz tiltiem, kas ir liels gandarījums gan mums kā ceļu pārvaldītājiem, gan arī iedzīvotājiem, kuru dzīve un pārvietošanās līdz ar labākiem ceļiem viennozīmīgi arī kļūst labāka,” atklājot tiltu norādīja LVC valdes loceklis Gundars Kains.

“Mārcienieši ir saņēmuši lietošanā skaistu, jaunu objektu. Ir laba sajūta, ka arī pie mums, reģionos, notiek kāda attīstība,” uzsvēra Mārcienas pagasta pārvaldes vadītājs Edgars Lācis.

Savukārt Madonas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Zigfrīds Gora norādīja, ka ceļu infrastruktūras, arī tiltu uzlabojumi ļauj cilvēkiem turpināt palikt dzīvot savās dzimtajās mājās, nepamest reģionus un dod cerību uz attīstību nākotnē.

Madonas novadā šajā būvdarbu sezonā atjaunots arī tilts pār Kuju uz autoceļa Madona–Varakļāni (P84) 13,94. kilometrā Praulienas pagastā. Šo darbu ietvaros trīs laidumu tilta brauktuves konstrukcija tika nojaukta līdz pat sijām un malējās sijas demontētas. Atjaunota ne vien laiduma konstrukcija un balsti, bet arī hidroizolācija un pārejas plātnes, nostiprinātas tilta nogāzes un uzstādītas jaunas drošības barjeras. Atjaunošanas darbus veica SIA Viadukts par līgumcenu 409,5 tūkstoši eiro (ar PVN), un arī šie darbi tika  finansēti no valsts budžeta. Tilts pār Kuju bija būvēts 1969. gadā.

Netālu Gulbenes novadā būvdarbi šogad ritējuši uz diviem tiltiem pār Gauju – uz autoceļa Smiltene–Gulbene (P27) 27,08. km, un tur darbi ir pabeigti, kā arī uz autoceļa Ūdrupe–Rankas stacija (V438) 7,11. km pie Rēveļiem, kur darbi vēl turpinās un tiks pabeigti šoruden – tur šajās dienās klāj asfalta segumu brauktuvei un tilta pieejām. Abiem šiem tiltiem līdz pat sijām tika demontēta un pārbūvēta brauktuves plātne, atjaunota hidroizolācija, drošības barjeras un margas, kā arī krasta nostiprinājumi. Trīs laidumu dzelzsbetona tilts uz autoceļa Smiltene–Gulbene ir būvēts 1971. gadā, bet trīs laidumu dzelzsbetona tilts uz autoceļa Ūdrupe–Rankas stacija vēl agrāk – 1964. gadā.

Abus šos tiltus atjaunoja SIA 8 CBR par kopējo līgumcenu 1,128 miljoni eiro (ar PVN), kas nāca no valsts budžeta. Šajā cenā iekļauti vēl arī šogad veiktie darbi uz tilta pār Cērteni uz autoceļa Smiltene–Rauna (V234).

Būvdarbu projektus tiltiem pār Aronu, Kuju un Gauju uz autoceļa Smiltene–Gulbene izstrādāja SIA Projekts 3 , savukārt darbus uz tilta pār Gauju uz autoceļa Ūdrupe–Rankas stacija projektēja SIA Inženierbūve.