Līdz 2020. gada rudenim satiksme uz Jūrmalas šosejas notiks pa divām joslām katrā virzienā; maksimālais braukšanas ātrums 70 km/h
Uzsākoties aktīviem remontdarbiem uz Jūrmalas šosejas, 13. jūnijā tur tiek ieviestas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas un līdz 2020. gada rudenim satiksme starp Jūrmalu un Rīgu notiks pa vienu brauktuvi un divām joslām katrā virzienā. Paredzams, ka siltajās vasaras dienās un brīvdienās satiksme šajā posmā būs palēnināta, tāpēc aicinām nokļūšanai uz Jūrmalu no Rīgas un no Rīgas uz Jūrmalu izmantot vilcienu. Savukārt autovadītājus, kas dosies uz Jūrmalu ar auto, aicinām izmantot iespējas iegādāties caurlaides attālināti. Par plānotajām izmaiņām šodien preses konferencē tika informēti mediju pārstāvji.
Fotoreportāža no preses konferences:
Fotoreportāža no Jūrmalas šosejas:
Jūrmalas šosejas pārbūve notiek posmā no Rīgas robežas līdz pieejām Jūrmalas caurlaižu punktam (13,41.-19,25. km). Šosejas pārbūves ietvaros ar reciklētu veco asfaltu tiks pastiprināti ceļa pamati un ieklātas trīs jauna asfalta kārtas. Atjaunos arī nobrauktuves satiksmes mezglā ar Rīgas apvedceļu Salaspils–Babīte (A5). “Izpēte ir apliecinājusi, ka ceļa pamatos ir atbilstoši kvalitatīvi materiāli, lai nodrošinātu nākamajos 20 gados prognozētās satiksmes vajadzības, kas varētu būt līdz 80 000 transporta vienībām diennaktī, no tām 10 % kravas transports. Atbilstoši tām ir izvēlēta ceļa konstrukcija: esošais salturīgais slānis un šķembu pamats, kam pa virsu tiks ieklāta reciklētā asfalta kārta un trīs jauna asfalta kārtas – pamata kārta, saistes kārta un virskārta,” norāda VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) Būvniecības pārvaldes direktors Gints Alberiņš.
Šis it pirmais tik apjomīgs ceļu būvdarbu objekts, kas tiek pilnībā finansēts no valsts budžeta līdzekļiem. Līdz šim visi līdzīgi projekti tika līdzfinansēti no Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļiem. Taču šajā plānošanas periodā ES līdzfinansējums valsts autoceļiem jau ir izsmelts.
Būvdarbus veic piegādātāju apvienība A.C.B. un Binders par līgumcenu 22,97 miljoni eiro (ar PVN), ko sedz valsts budžets. Plānots, ka būvdarbi tiks pabeigti 2020. gada rudenī.
“Patlaban ir uzsākta un veiksmīgi norisinās objekta demontēšana, kas ietver tādus darbus kā veco gaismas stabu demontāžu, nomales grunts noņemšanu un frēzēšanu. Objekta demontāža ilgs līdz dažām nedēļām, bet jau paralēli tiks uzsākti objekta rekonstrukcijas darbi. Pēc objekta demontāžas darbi norisināsies posmos pa divām joslām reizē, lai nodrošinātu augstāku asfalta uzklāšanas kvalitāti. Šobrīd ar īpašiem apgrūtinājumiem neesam saskārušies, taču objekts ir apjomīgs, tādēļ ir piesaistīti apakšuzņēmēji, lai nodrošinātu kvalitatīvu darbu izpildi laikā. Pirmā asfalta ieklāšanu jau plānots uzsākt jūlija otrajā pusē, bet visi darbi ilgs līdz 2020. gada rudenim,” stāsta “A.C.B.” uzņēmumu grupas operatīvais vadītājs Armands Sviķis.
Jūrmalas pašvaldība novērtē ieguldījumu šosejas sakārtošanā un aicina autobraucējus ar izpratni izturēties pret neērtībām, kuras būs būvdarbu laikā, preses konferencē 13. jūnijā pauda Jūrmalas domes priekšsēdētāja vietnieks Ņikita Ņikiforovs. Kūrorta pašvaldība arī atgādina, ka Jūrmalas caurlaides ir iespējams iegādāties arī pašā pilsētā četrās tirdzniecības vietās: pie veikala Rimi Lielupē, pie Dzintaru koncertzāles, Majoru stāvlaukumā un pie Dubultu stacijas.
“Laikam mūsdienās ir ārkārtīgi liela nozīme, un pēc šosejas rekonstrukcijas būs iespēja tikt no galvaspilsētas uz Jūrmalu un atpakaļ daudz ātrāk, bet kas pats galvenais – drošāk. Lai gan remonts ilgs gandrīz pusotru gadu, un iedzīvotāji un tūristi varētu izjust ar šo saistītas noteiktas neērtības, esmu pārliecināts, ka LVC kopā ar būvniekiem organizēs transporta plūsmu maksimāli efektīvi. Jūrmalas pašvaldības vārdā es savukārt aicinu autovadītājus apmaksāt iebraukšanas nodevu Jūrmalā attālināti, ar SMS vai pašvaldības mājas lapā www.visitjurmala.lv, lai mazinātu rindas pie apmaksas automātiem, iebraucot Jūrmalā no Rīgas puses,” norāda N. Ņikiforovs.
Lai remontdarbu laikā no Rīgas uz Jūrmalu un atpakaļ nokļūtu raitāk, aicinām izmantot dzelzceļa iespējas un izmantot elektrovilcienus, kuru skaits šajā maršrutā uz vasaras sezonu ir palielināts.
“Uz satiksmi, cilvēku pārvietošanos ar privāto vai sabiedrisko transportu varam skatīties kā uz dzīvu organismu ar vienotu asinsriti, lielākiem un mazākiem atzarojumiem. Jūrmalas šoseja ir uzskatāma par būtisku sauszemes transporta artēriju, taču saskaņā ar valdības nesen apstiprināto sabiedriskā transporta attīstības plānu pārvadājumi pa dzelzceļu ir šī organisma mugurkauls. AS Pasažieru vilciens var atvieglot cilvēku ikdienu un uzlabot viņu mobilitāti, ja kāda iemesla dēļ satiksmes plūsma uz ceļiem ievērojami palēninās. Tur, kur ir pieejama sliežu satiksme, cilvēki labprāt izmanto vilcienu, gan lai ietaupītu savu laiku un naudu, gan lai saudzētu savus nervus un apkārtējo vidi. Jūrmalas virzienā intensīvākajās diennakts stundās nepieciešamības gadījumā mēs varam nodrošināt vilcienu satiksmi līdz pat četrām reizēm stundā, kā tas ir arī šonedēļ, pludmalei tik piemērotos laika apstākļos,” saka AS Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
Satiksmes organizācija uz Jūrmalas šosejas no 13. jūnija
- No Rīgas virzienā uz Jūrmalu būs slēgta brauktuve Jūrmalas virzienā. Satiksme abos virzienos pa divām joslām tiks organizēta uz brauktuves Rīgas virzienā.
- Braucot no Jūrmalas uz Babīti un Imantu būs jānogriežas uz Rīgas apvedceļu un jāapgriežas braukšanai pretējā virzienā. Pa ceļa pārvadu jāšķērso Jūrmalas šoseja. Lai brauktu uz Imantu, jābrauc taisni, bet uz Babīti ir jāpagriežas pa labi uz nobrauktuvi no Jūrmalas šosejas, kur būs organizēta divvirzienu satiksme.
- Braucot no Liepājas uz Jūrmalu, pa ceļa pārvadu jāšķērso Jūrmalas šoseja. Jāapgriežas braukšanai pretējā virzienā. Pa nobrauktuvi no Rīgas apvedceļa jādodas Jūrmalas virzienā.
- Braucot no Babītes uz Rīgu, pa nobrauktuvi no Jūrmalas šosejas jādodas Imantas virzienā. Jāapgriežas braukšanai pretējā virzienā. Pa ceļa pārvadu jāšķērso Jūrmalas šoseja. Jāapgriežas braukšanai pretējā virzienā. Pa nobrauktuvi jādodas Rīgas virzienā.
Vidējā diennakts satiksmes intensitāte posmā no Rīgas robežas līdz Rīgas apvedceļam pērn bija 48 178 transporta vienības diennaktī, no tām 12 % bija kravas transports.