LAU: dubultās virsmas apstrāde ir labākais risinājums Latvijas grants ceļiem

“Dubultās virsmas apstrāde, vai tā saucamā melnā sega ir labākais risinājums Latvijas grants ceļiem”, tādu pārliecību šodien notiekošajā ceļu nozares konferencē “Attīstība sākas ar ceļu” pauda VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs.

Viņš uzsvēra, ka grants ceļš, uz kura veikta dubultā virsmas apstrāde, vairāk neput, tiek nodrošināti komfortablāki braukšanas apstākļi, ceļš vairāk nav jāgreiderē, un tiek pagarināta ceļa ilgtspēja.

Kā zināms Latvijā no kopējā valsts ceļu tīkla 55% (11 230 km) ir ar grants segumu un lielākā daļa no tiem ir valsts vietējās nozīmes ceļi. Šogad pavasaris bija īpaši garš un mitrs, tādēļ braukšanas apstākļi uz šiem ceļiem ir ļoti slikti, tiek piemēroti sezonālie masas ierobežojumi. Iedzīvotājiem ir nekomfortabli un nepatīkami pa tiem pārvietoties. Sausajā periodā šie ceļi put un sagādā diskomfortu tuvumā dzīvojošajiem.

Kopš 2009. gada dubultās virsmas segums ir izveidots uz 255 km grants ceļu. Arī šogad darbi turpināsies.

Jau ziņots, ka šodien notiek VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) rīkotā ceļu nozares ikgadējā konference, un šogad tās nosaukums ir “Attīstība sākas ar ceļu”. Konferencē uzstājas Satiksmes ministrs Uldis Augulis, LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange, biedrības “Latvijas ceļu būvētājs” priekšsēdētājs Andris Bērziņš, ekonomists Vjačeslavs Dombrovskis.

Par aktualitātēm Lietuvas ceļu nozarē klāsta Lietuvas ceļu administrācijas vadītāja vietnieks Zigmantas Pervaneckas, Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks stāsta par ceļiem, kuri ir domāti visiem lietotājiem, ne tikai automobiļiem, Valsts policijas pārstāvis Normunds Krapsis un Latvijas Universitātes profesors sociālajā psiholoģijā Ivars Austers runā par drošību uz ceļiem. Konferencē uzstājas arī citi LVC eksperti un ceļu nozares speciālisti.

Konferences norisei var sekot līdzi tiešraidē portālā Delfi.lv.