Bulgārijā ieviesta ceļu nodevu kravas transportlīdzekļiem

No 2020. gada 1. marta transportlīdzekļiem, kuru kopējā tehniski pieļaujamā maksimālā masa pārsniedz 3,5 tonnas un kuri Bulgārijā pārvietojas pa maksas ceļiem, ir jāmaksā nodeva par šo ceļu izmantošanu. Nodeva aizvieto smago transportlīdzekļu un autobusu elektronisko vinjeti. Nodeva par vienu kilometru tiek piemērota atbilstoši transportlīdzekļa kopējai tehniski pieļaujamai maksimālajai masai, tā emisiju klasei un ceļa kategorijai, informē Bulgārijas atbildīgās institūcijas.

Ja transportlīdzeklis ir aprīkots ar GPS iekārtu un īpašnieks vēlas, lai tā tiktu izmantota nodevu iekasēšanai, jāpārbauda, vai GPS iekārtas piegādes uzņēmumam ir līgums ar pakalpojuma nodrošinātāju Bulgārijā. Informāciju par borta ierīču un GPS izsekotāju izmantošanu sniedz Bulgārijas ceļu infrastruktūras aģentūras (RIA) partneri – Nacionālie Nodevu pakalpojumu sniedzēji. Informācija par uzņēmumiem, kuriem ir līgumi ar RIA, atrodama tīmekļa vietnē www.bgtoll.bg.

Ir iespēja arī iegādāties tā dēvētās maršruta caurlaides, kas ir priekšapmaksas pakalpojums, kurā tiek izvēlēts maršruta sākuma un beigu punkts un ne vairāk kā četri starppunkti. Caurlaide var tikt aktivizēta līdz plkst. 23:59 nākamajā dienā pēc pirkuma veikšanas, ja lietotājs nav reģistrēts sistēmā. Savukārt, ja ir veikta reģistrācija ar e-pasta palīdzību, caurlaidi var aktivizēt jau septiņas dienas iepriekš. Autovadītājam 24 stundu laikā no maršruta caurlaides aktivizēšanas ir jāveic paredzētais maršruts. Maršruta caurlaidi var iegādāties, izmantojot esošos kanālus e-vinješu pārdošanai:

  • valsts nodevas administrācijas tīmekļa vietne bgtoll.bg,
  • mobilā lietotne BGTOLL,
  • pašapkalpošanās termināls ar BGTOLL logotipu
  • Bulgārijā esošo 27 reģionālo ceļu administrāciju kasēs
  • tirdzniecības vietās ar BGTOLL logo , kas trodas galvenajos robežšķērsošanas punktos Kalotinā, Kapitan Andreevo, Kulata, Donavas tilts – Ruse, Donavas tilts – Vidin, Silistra, Stanke Lisickovo un Ilinden.

Paredzēts, ka ceļu nodevas sistēmas darbības pirmajos mēnešos līdzās vietējām borta ierīcēm tiks nodrošināta starptautiski derīgu borta ierīču integrācija, kuras darbojas Eiropas Savienības teritorijā. Ja transportlīdzeklis pārvietojas maksas ceļu tīklā bez iepriekš iegādātas maršruta caurlaides attiecīgajā posmā vai, ja tas nav aprīkots ar iebūvētu ierīci vai derīgu GPS izsekotāju, vai arī aprīkojums nav ieslēgts vai nepārraida datus reālā laikā, elektroniskā kontroles sistēma konstatēs šo pārkāpumu un tiks piemērots sods.

*FOTO: BULGARIAN ROAD ADMINISTRATION