Iebraucot Rīgā no Ķekavas puses, jārēķinās ar papildu laiku ceļā līdz 30 minūtēm; aicinām izmantot alternatīvus maršrutus

Iebraucot Rīgā no Bauskas un Ķekavas puses, jārēķinās ar ievērojamu papildu laiku ceļā saistībā ar būvdarbiem. Uz Bauskas šosejas ievada Rīgā (A7, Ziepniekkalna iela) pie Krustkalniem (7,30–7,78 km) izbūvē gājēju tuneli un turpinās Dienvidu tilta ceturtās kārtas būvdarbi. Būvdarbu laikā satiksme tur tiek organizēta pa vienu joslu katrā virzienā un autovadītājiem jārēķinās, ka satiksme, īpaši maksimuma stundās, tur ir ļoti apgrūtināta un jāplāno papildu 15–30 minūtes ceļā.
Aicinām pēc iespējas izmantot citus maršrutus: braucot uz Rīgu no Zemgales, atkarībā no galamērķa ir iespēja izmantot Rīgas apvedceļu (Salaspils–Babīte) (A5) un Latgales ielu (Daugavpils šoseja, A6), šķērsojot Salaspils HES, vai arī Jelgavas šoseju (A8), turpinot ceļu pilsētā pa Vienības gatvi.
Jau ziņojām, ka būvdarbu dēļ kopš vakardienas, 4. augusta, uz autoceļa A7 ievada Rīgā ir slēgta labās puses brauktuve no Rīgas robežas līdz tirdzniecības centram A7 un satiksme novirzīta pa kreisās brauktuvi ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā. Būvdarbi ilgs līdz 2026. gada vasaras beigām.
Pieturvietu “Neilandi” Ķekavas virzienā ir pārcelta par 100 m, ierīkojot tai paplašinājumu un nodrošinot gājēju piekļuvi, un tai līdzās ierīkota jauna gājēju pāreja, likvidējot līdzšinējo pie t/c A7. Savukārt Rīgas virzienā sabiedriskā transporta pietura “Neilandi” likvidēta, un tās vietā pasažieriem jāizmanto pietura “Krustkalni”.
Tuneļa būvdarbi notiks divos etapos, vispirms slēdzot labās puses, pēc tam kreisās puses (virziens Ķekava–Rīga) brauktuvi. Saskaņā ar projektu paredzēts izbūvēt monolītu dzelzsbetona konstrukcijas tuneli ar kāpnēm un rampām, kas savienosies ar esošo Ķekavas novada infrastruktūru un Rīgas pilsētas gājēju un velobraucēju infrastruktūru. Tunelis iekšienē būs 4 m plats un 2,5 m augsts, celiņu klās asfaltbetona segums, tas tiks izbūvēts atbilstoši vides pieejamības prasībām.
Pēc tuneļa izbūves mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem būs iespēja droši šķērsot ceļu, netraucējot intensīvo satiksmes plūsmu uz viena no noslogotākajiem valsts galvenajiem autoceļiem.
Abām brauktuvēm pārbūvēs asfaltbetona segu, abās pusēs izbūvēs gājēju un velosipēdistu celiņus un apgaismojumu. Pārbūvēs autobusu pieturu “Neilandi”, uzstādīs jaunu ceļu aprīkojumu un ieklās horizontālos apzīmējumus.
Darbus veic SIA Tilts, līgumcena ceļa būvdarbiem ir 1 485 735,21 eiro (ar PVN), tuneļa būvei – 1 961 177,47 eiro (ar PVN), no tās 85 % ir ES Kohēzijas fonda finansējums.
Būvuzraudzību nodrošinās SIA Firma L4. Gājēju un velobraucēju tuneļa projekta autors ir SIA Vektor T, ceļa pārbūvi projektēja SIA Projekts EAE.