Fotoreportāža: Svinīgi atklāti no grants uz asfalta segumu pārbūvētie ceļu posmi starp Vecumniekiem un Iecavu

Šodien svinīgi atklāti pārbūvētie reģionālā autoceļa Bauska–Linde (P88) un vietējā autoceļa Pārslas–Misa–Šarlotes (V1011) posmi, un savienojums starp Vecumniekiem un Iecavu, kas iepriekš lielākoties bija ar grants segumu, tagad ir pārbūvēts ar asfalta segumu.

Pasākumā piedalījās satiksmes ministrs Atis Švinka, VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis, kā arī Bauskas novada pašvaldības, būvnieku, projektētāju un būvuzraudzības pārstāvji.

Atklāšanas pasākuma fotogalerija, fotogrāfs Renārs Koris.

Satiksmes ministrs Atis Švinka pateicās būvniekiem, projektētājiem un arī Bauskas novada pašvaldībai, kas piedalījās ar savu līdzfinansējumu ietves un apgaismojuma izbūvē Vecumniekos. Viņš norādīja, ka ceļi ir valsts un ekonomikas asinsrite, kā to bieži apzīmē, un pauda pārliecību, ka ir jāvirzās uz to, lai finansējums ceļu tīklam tiek palielināts. “Šodien ieguldījumi ceļos tiek veikti pārāk maz, nav iespējams nosegt pat lielākās vajadzības. Vienlaikus ceļu lietotāji nodokļos un nodevās samaksā ievērojamas summas, bet līdz ceļiem tās nenonāk,” pauda ministrs. Viņš arī uzsvēra sadarbību ar pašvaldību, kura piedalījās ceļa pārbūves projektā un finansēja gājēju un velosipēdistu infrastruktūras izbūvi. “Šis posms ir pozitīvs piemērs tam, ko mēs kopā spējam izdarīt, lai ne tikai savienotu pilsētas un ciemus, bet lai savienotu cilvēkus. Paldies visiem par ieguldījumu,” pauda ministrs.

VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis atskatījās vēsturē, norādot, ka: “Dažādos plānos ik pa laikam ir parādījies jautājums par Misu. Saistībā ar skolu reformu pirms astoņiem gadiem Misa parādījās kartē kā vienīgais punkts tajā laikā Latvijā, kur ir vidusskola, bet šai apdzīvotajai vietai nav piekļuvis ne pa vienu ceļu ar melno segumu. Tolaik noformulējām mērķi, lai no katra pagasta centra uz novada centru var nokļūt pa melno segumu. Man ir prieks, ka lielu daļu no šīs programmas ir izdevies realizēt, un šis ir viens no tādiem ceļu posmiem. Vietējiem iedzīvotājiem ceļš ir dzīve. Protams, tas nebūtu iespējams bez mūsu reālajiem darba darītājiem – būvnieka, projektētājiem, būvuzraudzības un kolēģiem, kas ikdienā ir strādājuši pie tā, lai šo ideju iekļautu plānos un realizētu dzīvē. Lai šis ceļš ilgi kalpo, bet vietējiem iedzīvotājiem – izbaudīt tos apstākļus, kādus sen bijāt pelnījuši,” novēlēja M. Lazdovskis.

“Man šodien ir dubults prieks – gan kā Vecumnieku iedzīvotājam, gan kā būvnieka pārstāvim – būt šeit un teikt paldies vārdus LVC un pašvaldībai par to, ka spējām realizēt šo projektu,” teica SIA Vianova valdes priekšsēdētājs Atis Petruševics. Viņš pauda gandarījumu, ka Vecumnieki tagad ir savienoti ar Misu, Beibežiem un Iecavu, un Vecumnieku centrs ir ieguvis drošu un apgaismotu ietvi.

Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Mačeks uzsvēra, ka tagad iespējams nokļūt no vienas novada malas līdz otrai pa labu ceļu, neizbraucot no Bauskas novada teritorijas. “Es domāju, ka šis ceļš nav vienīgais projekts, pie kā mēs atgriezīsimies. Mums ir vairākas iestrādnes ar LVC, un man ir patiess prieks, ka mūsu mērķis ir līdzīgs – visi ciemi ir jāsavieno ar melno segumu, tas ir svarīgi iedzīvotājiem. Arī uzņēmēji būs priecīgi. Lai šis ceļš kalpo un lai mūsu mērķi un plāni ir vienoti!”

Vecumnieku apvienības pārvaldes vadītāja Dace Šileika: “Šis ceļš ir pienesums ne tikai Vecumnieku pagasta iedzīvotājiem, bet arī tuvākajiem pagastiem. Protams, ka lielākais ieguvums ir tieši Misas iedzīvotājiem, kas šo ceļu gaidīja jau daudzus desmitus gadu. Pašvaldība piedalījās projektā ar gājēju ietves līdzfinansēšanu Vecumniekos, kas nav tikai satiksmes drošība, bet arī komforts. Lai visiem drošs un mierīgs ceļš uz novada centru, paldies visiem!”

Projektā paveiktais

Darbus šajā projektā sāka 2024. gada maijā, to ietvaros pārbūvēts reģionālā autoceļa Bauska–Linde (P88) trīs kilometru posms (25,26–28,26 km), tostarp divos kilometros grants segums pārbūvēts par asfalta. Savukārt vietējam autoceļam Pārslas–Misa–Šarlotes (V1011) pārbūvēti trīs posmi, kas līdz tam bija ar grants segums (0–6,67 km, 7,84–9,74 km un 11,24–12,82 km), kopējais pārbūves garums uz V1011 10,15 km.

Šajos posmos ir pārbūvētas ceļa konstruktīvās kārtas, izbūvējot drenējošo un salturīgo slāni, pamata kārtu un ieklāts asfaltbetona segums divās kārtās. Pārbūvētās ceļa segas kalpošanas laiks būs 20 gadu.

Tika sakārtota ūdens atvade no ceļa, atjaunotas un pārbūvētas caurtekas, kā arī atjaunots nolietotās konstrukcijas tiltam pār Misas upi uz autoceļa V1011 (9,70. km) un tiltam pār Taļķi uz autoceļa P88 (25,8. km).

Projekta ietvaros par Bauskas novada pašvaldības līdzekļiem pie autoceļa P88 Vecumniekos izbūvēta 580 m gara ietve ar apgaismojumu, savienojot to ar agrāk izbūvēto gājēju ceļu infrastruktūru.

Būvdarbus visos posmos veica SIA Vianova par līgumcenu 8 283 156 eiro (ar PVN), no tiem 208 241 eiro (ar PVN) bija Bauskas novada pašvaldības finansējums. Būvuzraudzību nodrošināja SIA Būvju profesionālā uzraudzība, projekta autors ir SIA Vertex projekti.

Minētie autoceļu P88 un V1011 posmi bija iekļauti Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros izstrādātajā ceļu remontdarbu programmā, un būvdarbi tika finansēti no ES Atveseļošanas fonda līdzekļiem.