18. jūnijā Ādažos demonstrēs autonomo auto un diskutēs par to perspektīvām Latvijā

Trešdien, 18. jūnijā, Ādažos notiks autonomo auto demonstrācijas braucienos un diskusijā par šī transporta izmantošanas perspektīvām Latvijas ceļu tīkla apstākļos.
Pasākumā iepazīstināsim ar VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC), Elektronikas un datorzinātņu institūta (EDI) un SIA Latvijas Mobilais Telefons (LMT) veikumu, testējot autonomo auto infrastruktūras risinājumus Latvijas apstākļos.
Klātesošos uzrunās VSIA Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis un Starptautiskās ceļu federācijas ģenerāldirektora pienākumu izpildītājs Gonsalo Alkarass (Gonzalo Alcaraz). Notiks diskusija Autonomie auto Latvijā: tālās nākotnes varbūtība vai rītdienas realitāte, kurā piedalīsies LVC Pētniecības un attīstības daļas vadītājs Jānis Barbars, EDI Direktora vietnieks attīstības jautājumos Kaspars Ozols, LMT Biznesa izaugsmes dienesta direktors Aigars Runčis, VAS Latvijas pasts Starptautiskās e-komercijas attīstības un loģistikas nodaļas vadītājs Eligijus Jentkus, LVRTC Infrastruktūras departamenta direktors Rinalds Sproģis un Ādažu novada pašvaldības izpilddirektors Guntis Porietis. Diskusiju moderēs raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš.
Pasākuma laikā LVC, EDI un LMT pārstāvji arī sniegs ieskatu projekta norisē, pasākuma dalībniekiem arī būs iespēja pašiem būs iespēja izmēģināt braucienu ar autonomo auto.
Par projektu
LVC, EDI un LMT pētījums notiek ES zinātnes un inovāciju programmas Apvārsnis Eiropa projekta Fiziskās un digitālās infrastruktūras paplašināšana un novērtēšana kooperatīvas, savienotas un automatizētas mobilitātes paplašināšanai (AUGMENTED CCAM ) ietvaros. Tā koordinators ir Eiropas Nacionālo autoceļu izpētes laboratorijas forums (Forum of European National Highway Research Laboratories) (Beļģija). Projektu finansē Eiropas Savienības programma Horizon Europe saskaņā ar Granta līgumu Nr. 101069717.
Projektā piedalās 26 partneri no 12 Eiropas valstīm – Beļģija, Īrija, Grieķija, Vācija, Zviedrija, Austrija, Čehija, Spānija, Slovēnija, Francija, Itālija, Latvija – un viens asociētais partneris no Šveices. Infrastruktūras testēšana notiek trīs valstīs: Spānijā – slēgtā un atvērtā satiksmē pilsētas vidē, Francijā – slēgtā un atvērtā satiksmē uz šosejas un Latvijā – slēgtā un atvērtā satiksmē piepilsētas vidē, kas ir Biķernieku trasē un Ādažos.
