Pievienot attēlu (jpeg, png, pdf, docx)
Maksimālais faila izmērs 25 MB.
Vēlos saņemt atbildi uz manis norādīto e-pasta adresi.

EASYCROSSING

Projekta nosaukums laviski: Ceļu infrastruktūras uzlabošana labu reģionālo centru savienojumu nodrošināšanai un darbaspēka mobilitātes veicināšanai pierobežas teritorijā (saīsināti – EASYCROSSING)

Projekta nosaukums angliski: Improvement of cross border road infrastructure for well connected regional centers and facilitated labor mobility in the border areas
Projekta ID: LLI-280

Projekta EASYCROSSING vispārīgais mērķis bija veicināt ģeogrāfisko mobilitāti un teritoriālo integritāti Latvijas un Lietuvas pierobežas reģionos ar atbilstošas transporta infrastruktūras nodrošināšanu darbaspēka, pakalpojumu un preču kustībai, lai samazinātu tādus ilgtspējīgas reģionālās attīstības šķēršļus kā augsts bezdarba līmenis, emigrācija, zema ceļu tīkla kvalitāte u.c. Lai sasniegtu projekta mērķus, tika paredzēti mobilitātes veicināšanas pasākumi, kā arī 6 ceļa posmu ar kopējo garumu 45,93 km atjaunošana Latvijas un Lietuvas pierobežā.

Projektā tika atjaunoti sekojoši ceļu posmi:

  • P106 Ezere–Embūte–Grobiņa, 0,07 – 13.95 km Latvijas pusē, atjaunojot asfaltbetona segumu,
    un
    163 Mažeikiai – LV robeža, 0,0 – 9,209 km Lietuvas pusē;
  • V1028 Bauska–Bērzi–LT robeža, 7,44 – 14,62 km Latvijā, izbūvējot asfaltbetona segumu,
    un
    2912 Žeimelis– Vileišiai– LV robeža, 0,0 – 5,1 km Lietuvā;
  • P75 Jēkabpils–LT robeža, 56,08 – 60,50 km, veicot virsmas apstrādi, un V961 Nereta–Sleķi, 0,10 – 1,15 km Latvijas pusē, veicot virsmas apstrādi,
    un
    3647 Pandėlys–Suvainiškis–LV robeža, 13,3–18,3 km Lietuvas pusē.

VSIA Latvijas Valsts ceļi ieguvumi, īstenojot projektu:

  • Uzsākot projekta ieviešanu, veikts satiksmes plūsmas intensitātes mērījums uz visiem atjaunojamajiem ceļu posmiem, lai noteiktu tās līmeni pirms būvdarbu uzsākšanas un vēlāk salīdzinātu ar datiem pēc būvdarbu pabeigšanas un objektu nodošanas ekspluatācijā, tādējādi nosakot satiksmes plūsmas pieaugumu un projekta ietekmi uz apkārtnes sociālekonomisko aktivitāti.
  • Zemāk pieejami satiksmes plūsmas mērījumi pirms un pēc rekonstrukcijas:
  • rekonstruēti 3 Latvijas – Lietuvas pierobežas ceļu posmi (bijuši galvenokārt ar grants segumu, tagad – cieto segumu (asfalts vai divkārtu virsma)) ar kopējo garumu 26,7 km
  • lai veicinātu darbaspēka mobilitāti abpus robežai, zemāk pieejama informācija par institūcijām Latvijā un Lietuvā, kuras nodrošina atbalstu darba meklētājiem:

Projekta partneri: Projekts tiek īstenots sadarbībā starp LR Satiksmes ministriju, kuras vārdā projektu īsteno VSIA Latvijas Valsts ceļi (vadošais partneris un atbildīgs par visu projektu kopumā) un Lietuvas Ceļu administrāciju  ar Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas 2014.–2020. gadam atbalstu.

Budžets

Projekta kopējais budžets: 10 588 105,81 eiro, no tiem 8 999 889,93 eiro ERAF līdzfinansējums.
Budžets projekta aktivitātēm Latvijā: 5 293 988,16 eiro, no tiem 4 499 889,93 eiro ERAF līdzfinansējums.

Ieviešanas laiks: 01.01.2018.–26.06.2021.

Noderīga informācija: 

Informācija par Programmu: www.latlit.eu. 
Informācija par Eiropas Savienību: www.europa.eu.

Projekta vadītāja:

Indra Muižniece
VSIA Latvijas Valsts ceļi
Attīstības Instrumentu daļas projektu vadītāja
E-pasts: indra.muizniece@lvceli.lv