Uz autoceļa Tukums–Kuldīga posmā no Kabiles līdz Krogsētām atjaunots segums

Pabeigti jūnija sākumā sāktie virsmas apstrādes darbi uz reģionālā autoceļa Tukums–Kuldīga (P121) posmā no Kabiles līdz Krogsētām (63,0.-75,49. km) un visi satiksmes ierobežojumi tur ir noņemti. Pirms virsmas apstrādes tika arī aizlietas plaisas un veikts atsevišķu bedru remonts.

Virsmas apstrāde ir asfalta seguma ceļu saglabāšanas metode, ko veic uz ceļiem ar salīdzinoši nelielu intensitāti. Darbu laikā uz asfalta tiek izlieta bitumena emulsija un izbērtas sīkšķembiņas, kas salīp ar emulsiju. Pēc virsmas apstrādes tiek ieviests ātruma ierobežojums un laiku, kamēr transports piebrauc akmentiņus un tie salīp ar emulsiju, izveidojot stingru segumu. Šajā laikā ir svarīgi nepārsniegt atļauto ātrumu, jo pretējā gadījumā ar riepām var iemest akmentiņus pretimbraucošo automašīnu stiklos. Liekās šķembas tiek noslaucītas pēc dažām dienām un tad tiek atcelts arī ātruma ierobežojums.

Veikto darbu izmaksas ir 341 tūkstotis eiro (ar PVN), tos veica SIA Strabag.

2011.-2012. gadā šajā posmā tika veikta ceļa pārbūve. Ik pēc 8 līdz 10 gadiem uz asfaltētajiem ceļiem ir jāveic seguma atjaunošana vai virsmas apstrāde, ko veic uz ceļiem ar mazāku satiksmes intensitāti. Tas nodrošina, ka tiek likvidētas mikroplaisas un ceļš var kalpot maksimāli ilgi un kvalitatīvi ar vismazākajām izmaksām.

Pirmajos 8-10 kalpošanas gados ceļa virskārtā arī parādās mikroplaisas, kuru cēlonis ir saules ietekme uz bitumenu un laika apstākļi. Šos nelielos defektus izvērtē pieredzējuši speciālisti un lemj par savlaicīgu virskārtas atjaunošanu. Neveicot periodisko ceļa virskārtas atjaunošanu, ir jārēķinās ar vairākkārt lielākiem izdevumiem turpmāk, jo bojājumu pakāpe būs pieaugusi un ar vienkāršu seguma virskārtas atjaunošanas metodi tos labot vairs nebūs iespējams. Aptuveni 10 gadu laikā asfalta segumā parādās izdiluma rises, kas satiksmei vēl nav bīstamas, bet jau pēc neilga laika tādas var kļūt.

Nomainot virskārtu, autoceļš var turpināt kalpot nākamos 8-12 gadus. Bet ja periodiskās uzturēšanas darbi netiek veikti normatīvi noteiktajā laikā, seguma bojājumi jau sāk skart nākamās asfalta kārtas un uz autoceļa pastiprināti sāk veidoties bedres un ir nepieciešami daudz lielāki ieguldījumi remontdarbos.