Šogad plānotie valsts autoceļu remontdarbi Rīgas plānošanas reģionā
Rīgas plānošanas reģionā šogad visvairāk darbu noritēs uz reģionālajiem valsts autoceļiem. Tie būs vairāk nekā desmit reģionālie autoceļi posmi, tai skaitā divi tilti. Visā valstī būvdarbi šogad iecerēti uz vairāk nekā 1100 km valsts galveno, reģionālo un vietējo autoceļu un 26 tiltiem.
Lielākie plānotie ceļu būvdarbi 2021. gadā Rīgas plānošanas reģionā
Par valsts budžeta finansējumu
Asfaltbetona segums tiks atjaunots Tallinas šosejas (A1) posmā no pievedceļa Zvejniekciema stacijai (V55) līdz pagriezienam uz Dunti (38,29.–48,10. km). Segumu atjaunos arī Rīgas apvedceļa (Salaspils–Babīte) (A5) posmā no Beberbeķiem līdz viaduktam pār Jūrmalas šoseju (A10) (35,52.–38,2. km). Darbus iecerēts sākt vasarā. Iepriekš šajā posmā darbi veikti 2000. gadā.
Lielākā darbu daļa šajā būvniecības sezonā Rīgas reģionā koncentrēsies uz reģionālajiem ceļiem. Plānots pabeigt 2020. gadā iesāktos objektus un atjaunot segumu vairāk nekā 15 km garumā (16,32.–31,94. km) uz reģionālā autoceļa Limbaži–Aloja (P13).
Vairākos objektos, kas iepriekš pārbūvēti, izmantojot Eiropas Savienības fondu līdzekļus, tiks veikta asfaltbetona seguma virskārtas atjaunošana. Piemēram, autoceļam Rīga–Ērgļi (P4) (43,36.–49,95. km), kā arī Tallinas šosejas (A1) paralēlā ceļa divos posmos.
Tāpat šogad ir iecerēts sākt reģionālā autoceļa Inciems–Sigulda–Ķegums (P8) pārbūvi vairāk nekā četru kilometru garumā no Turaidas līdz Siguldas pilij (8,2.–12,5. km). Projekta ietvaros plānota ceļa pārbūve, kā arī nogāžu stiprināšana. Darbi tiks pabeigti 2021. gadā. Asfaltbetona segumu atjaunos vēl sešu reģionālo autoceļu posmos kopumā gandrīz 60 km garumā. Piemēram, uz autoceļa Inciems–Sigulda–Ķegums (P8) no Jūdažiem līdz krustojumam ar autoceļu Pādes–Tūžas (V65) (21,2.–36. km). Savukārt uz autoceļa Tukums–Auce–Lietuvas robeža (P104) segums tiks atjaunots divos posmos. No Vaskiem līdz Jaunpilij (13,19.–27,58. km) un no Jaunpils līdz krustojumam ar pievedceļu Bikstu stacijai (V1132) (27,58.–31,10. km).
Darbi notiks arī uz vairākiem tiltiem. Pārbūvēti tiks divi tilti uz autoceļa Inčukalns–Ropaži–Ikšķile (P10) – pār Tumšupi (13,07.km) un pār Mazo Juglu (34,8. km). Savukārt no jauna tiks izbūvēts tilts pār dzelzceļu uz Vidzemes šosejas (49,9. km).
Lai uzlabotu satiksmes drošību, uz Valmieras šosejas (A3) tiks ierīkotas akustiskās ribjoslas no Rudzurogām līdz Braslai 17 kilometru garumā.
Būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas gaidāmas uz Tallinas šosejas (A1) posmā no Vidzemes šosejas līdz Pulksteņezeram aiz Gaujas tilta (0,00.–13,85. km). Posmā vairs nebūs atļauts apdzīšanas manevrs un tiks likvidēti vairāki kreisie pagriezieni. Ņemot vērā Carnikavas un Ādažu pašvaldības ieteikumus, ribjoslas netiks ierīkotas Baltezera zonā, paredzot norobežojošos stabiņus, kā arī Tallinas šosejas krustojumā ar Muižas ielu saglabāsies izbrauktuve arī Rīgas virzienā.
Šogad gar valsts autoceļiem plānots izbūvēt arī divus gājēju–velosipēdistu ceļus. Jau pērn gar Valmieras šoseju (A3) posmā no Gaujas tilta līdz Murjāņu sporta skolai (1,6.–4,3. km) tika uzsākta gājēju un velosipēdistu ceļa izbūve. Šogad izbūvēs salizturīgo kārtu, nesaistīto minerālmateriālu pamata nesošo kārtu, un ieklās asfaltbetona virskārtu. Visa ceļa garumā tiks ierīkots apgaismojums, bet atsevišķi posmi būs aprīkoti ar barjerām. Pie autobusa pieturvietas Internātskola tiks labiekārtota apgaismojama gājēju pāreja. Darbus plānots pabeigtšā gada jūnija vidū. Darbu par līgumcenu 1 630 122 eiro (ar PVN) veic SIA Roadeks.
Otrs gājēju–velosipēdistu ceļš, kura projektu izstrādājusi pašvaldība, stiepsies gar valsts autoceļu vietējo autoceļu Sigulda–Allaži–Ausmas (V58) posmā no Ventas ielas līdz Saltavotu ielai Siguldas novadā viena kilometra garumā.
Iecerēts ierīkot arī jaunu autobusu pieturu Beberbeķi uz autoceļa Salaspils–Babīte (A5), bet uz autoceļa Valdlauči–Rāmava (V1) pie autobusu pieturas Sarma Valdlaučos tiks ierīkota gājēju pāreja. Savukārt autoceļa Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (Grenctāle) krustojumā ar Ziemeļu ielu Ķekavā tiks ierīkota ar luksoforu regulēta gājēju pāreja.
ES fondi
Ar Eiropas Savienības (ES) fondu atbalstu šogad tiks realizēts pārbūves projekts reģionālā autoceļa Tukums–Kuldīga (P121) 13 kilometriem (4,66.–17,63. km). Posmā izbūvēs jaunu drenējošo kārtu, šķembu nesošo pamatu un divas asfalta kārtas. Kā arī tiks sakārtota ūdens atvades sistēma un veikti citi darbi. Darbus veiks SIA Strabag par līgumsummu 4,82 milj. eiro ar PVN. ERAF finansējums veido 85% no kopējās summas.
Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros
Plānots sakārtot kopumā 11 reģionālo un vietējo ceļu posmus. Septiņos ceļu posmos plānots atjaunot segumu, bet pārējos veikt grants seguma dubulto virsmas apstrādi. Tāpat segumu atjaunos divos autoceļa Inciems–Sigulda–Ķegums (P8) posmos kopumā 10,41 kilometru garumā. Sākot no krustojuma ar Valmieras šoseju (A3) līdz Turaidai (0,08.–8,69. km) un no Sidgundas līdz Suntažu muižai (42,40.–47,30. km).
2021. gadā plānotie ceļu būvdarbi Rīgas plānošanas reģionā
A/CNr. |
Autoceļa nosaukums |
No km |
Līdz km |
Posma garums; km |
Būvdarbu veids |
Plānotais būvniecības gads |
Galvenie autoceļi |
||||||
A1 |
Rīga (Baltezers)-Igaunijas robeža (Ainaži) |
36,29 |
48,10 |
11,81 |
Asfaltbetona seguma atjaunošana |
2021 |
A5 |
Rīgas apvedceļš ( Salaspils-Babīte) abas brauktuves |
35,52 |
38,20 |
5,36 |
Asfaltbetona seguma atjaunošana |
2021 |
Kopā: |
17,17 |
|||||
Reģionālie autoceļi |
||||||
P13 |
Limbaži-Aloja |
16,32 |
31,94 |
15,62 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2020-2021 |
P4 |
Rīga-Ērgļi |
43,36 |
49,95 |
6,59 |
Vienkārtas virsmas apstrāde |
2021 |
A1 |
paralēlais ceļš |
7,00 |
8,03 |
1,03 |
Vienkārtas virsmas apstrāde |
2021 |
A1 |
paralēlais ceļš |
9,74 |
10,42 |
0,68 |
Vienkārtas virsmas apstrāde |
2021 |
P8 |
Inciems-Sigulda-Ķegums |
8,30 |
12,50 |
4,20 |
Pārbuve |
2021-2022 |
P80 |
Tīnūži-Koknese paralēla grants ceļa izbūve |
24,00 |
24,32 |
0,32 |
Jauna grants autoceļa būvniecība |
2021 |
26,90 |
27,54 |
0,64 |
Jauna grants autoceļa būvniecība |
2021 |
||
P98 |
Jelgava-Tukums |
33,40 |
46,51 |
13,11 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
P85 |
Rīgas HES-Pulkarne |
26,75 |
31,31 |
4,56 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
P3 |
Garkalne-Alauksts |
28,10 |
37,63 |
9,53 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
P8 |
Inciems – Sigulda- Ķegums |
21,20 |
36,00 |
14,80 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
P104 |
Tukums-Auce-Lietuvas rob. |
13,19 |
27,58 |
14,39 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
27,58 |
31,10 |
3,52 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
||
P121 |
Tukums-Kuldīga |
4,66 |
17,63 |
12,97 |
Pārbūve (ERAF) |
2021 |
Kopā: |
101,95 |
|||||
Vietējie autoceļi |
||||||
V59 |
Māpils-Peļņi |
0,00 |
0,80 |
0,80 |
Asfalta seguma atjaunošana |
2021 |
Tilti |
||||||
P10 |
Inčukalns-Ropaži-Ikšķile |
13,07 |
Tumšupe |
Tilta pārbūve |
2021 |
|
P10 |
Inčukalns-Ropaži-Ikšķile |
34,80 |
Mazā Jugla |
Tilta pārbūve |
2021 |
|
A2 |
Rīga-Sigulda-Igaunijas rob. |
49,90 |
Dzelzceļš |
Jauna tilta būvniecība |
2021 |
|
Satiksmes drošības projekti |
||||||
A3 |
Inčukalns-Valmiera-Igaunijas robeža (Valka) |
9,26 |
26,7 |
Akustiskās (ribjoslas) joslas izbūve |
2021 |
|
A1 |
Rīga(Baltezers) -Igaunijas robeža (Ainaži) |
0,00 |
13,85 |
13,85 |
Satiksmes organizācijas izmaiņas: apdzīšanas un kreiso manevru aizliegšana, atļautā braukšanas ātruma izmaiņas, akustiskās joslas, signālstabiņu uzstādīšana. |
2020-2021 |
A5 |
Salaspils – Babīte |
35,33 |
Autobusa pieturas Beberbeķi ierīkošana, gājēju ietves un apgaismojuma izbūve |
2021 |
||
A3 |
Inčukalns-Valmiera-Igaunijas robeža |
1,6 |
4,3 |
2,7 |
Gājēju-velosipēdistu ceļa izbūve no Gaujas tilta līdz Murjāņu sporta skolai |
2020-2021 |
V58 |
Mālpils-Peļņi |
0,2 |
1,2 |
1,00 |
Gājēju-velosipēdistu ceļa izbūveposmā no Ventas ielas līdz Saltavotu ielai Siguldas novadā. Pašvaldības izstrādāts projekts. |
2021 |
A7 |
Rīga-Bauska-Lietuvas rob. (Grenctāle) |
15,31 |
Ar luksoforu regulētas gājēju pārejas izbūve uz a/c A7 krustojumā ar Ziemeļu ielu Ķekavā. |
2021 |
||
V1 |
Valdlauči-Rāmava |
1,4 |
Gējēju pārejas izbūve pie autobusu pieturas Sarma Valdlaučos |
2021 |
||
P1 |
Rīga (Jaunciems)-Carnikava-Ādaži |
27,8 |
Apgaismojuma ierīkošana esošajai gājēju pārejai Carnikavā |
2021 |
||
Posmi, kas tiek sakārtoti ATR reformas ietvaros |
||||||
Reģionālie autoceļi |
||||||
P8 |
Inciems-Sigulda-Ķegums (iekļaujot Inciems-Gauja (V89)) |
0,08 |
8,69 |
8,61 |
Seguma atjaunošana |
2021 |
0,00 |
1,80 |
1,80 |
Seguma atjaunošana |
|||
P12 |
Limbaži-Salacgrīva (iekļaujot ievedceļu Korģenei (V152)) |
31,60 |
42,17 |
10,57 |
Divkārtu virsmas apstrāde |
2021 |
1,9 |
2,3 |
0,40 |
Divkārtu virsmas apstrāde |
2021 |
||
Vietējie autoceļi |
||||||
V13 |
Tīraine-Jaunolaine |
7,00 |
9,80 |
2,80 |
Seguma atjaunošana |
2021 |
V14 |
Jaunmārupe-Skulte |
3,57 |
6,62 |
3,05 |
Seguma atjaunošana |
2021 |
V968 |
Ogre-Jugla |
4,40 |
15,72 |
11,32 |
Seguma atjaunošana |
2021 |
V1476 |
Kalēji-Durbe |
0,00 |
6,28 |
6,28 |
Divkārtu virsmas apstrāde |
2021 |
V1475 |
Ozolpils-Kalēji-Smārde |
4,05 |
6,23 |
2,18 |
Divkārtu virsmas apstrāde |
2021 |
V1475 |
Posms Smārdes centrā |
6,23 |
7,50 |
1,27 |
Seguma atjaunošana |
2021 |
V128 |
Straupe – Lēdurga-Vidriži-Skulte |
22,1 |
27,88 |
5,78 |
Dubultā virsmas apstrāde |
2021 |
V1458 |
Jaunpils-Viesatas |
0,00 |
2,2 |
2,2 |
Seguma atjaunošana |
2021 |
Kopā: |
54.06 |