Ierīkotas ribjoslas uz Tīnūžu – Kokneses un Tallinas šosejām

Šajā būvniecības sezonā ribjoslas pa viduslīniju ierīkotas uz valsts reģionālā autoceļa Tīnūži – Koknese (P80) atlikušajos posmos un uz Tallinas šosejas (A1) atjaunotajā posmā no Duntes līdz Svētciemam.

Uz autoceļa Tīnūži – Koknese pirmās ribjoslas ar kopējo garumu 24 km tika izveidotas 2016. gada novembrī – posmos, kuros bija visvairāk negadījumu. Šovasar tās ierīkotas arī atlikušajos 32 km, tādējādi ar ribjoslām aprīkota visa šī šoseja.

Savukārt uz autoceļa Rīga (Baltezers) – Igaunijas rob.(Ainaži) (A1) ribjoslas ieklātas posmā no Duntes līdz Svētciemam, kur 33 km garumā šovasar veikta seguma atjaunošana. Ribjoslu ierīkošana uz Tīnūžu – Kokneses ceļa izmaksāja apmēram 100 tūkst. eiro (bez PVN), bet uz Tallinas šosejas 135 tūkst. eiro (bez PVN).

Tehniski tas notiek tā, ka uz autoceļa ass līnijas tiek iefrēzētas 10 mm dziļas iedobes ar soli 0,6 m. Pēc iefrēzēšanas tiek atjaunots horizontālais marķējums. Automašīnai uzbraucot uz šādas ribjoslas, rodas vibrācijas un troksnis, brīdinot autovadītāju par iebraukšanas pretējā joslā.

VAS “Latvijas Valsts ceļi” turpmāk ribjoslas plāno ierīkot uz visiem tiem valsts galveno autoceļu posmiem, kuri pārbūvēti par Eiropas Savienības līdzekļiem un kuriem pēc noteikta laika ir jāveic seguma atjaunošanas darbi. Nākamgad seguma atjaunošana un līdz ar to ribjoslu ierīkošana varētu notikt uz Tallinas šosejas (A1) posmā no Lilastes līdz Skultei, bet 2020.gadā no Skultes līdz Duntei. 2020.gadā seguma atjaunošana šīs programmas ietvaros plānota arī uz valsts galvenā autoceļa Jēkabpils – Rēzekne – Ludza – Krievijas rob.(Terehova) (A12) posmā no Nirzas līdz Ploskiem. Tas nozīmē, ka nākamajos divos gados ribjoslas varētu ierīkot uz nepilniem 37 km.

Ar šādām ribjoslām būtu jāaprīko visi ceļi ar neatdalītām brauktuvēm, uz kuriem satiksmes intensitāte pārsniedz 5000 automašīnas diennaktī. Tādējādi ribjoslas būtu nepieciešams ierīkot uz 580 km. Ribjoslu ierīkošanas izmaksas vienam kilometram ir 4200 eiro (bez PVN), līdz ar to kopumā šim mērķim būtu nepieciešami 2,4 miljoni eiro (bez PVN).