Satiksmes ministrs: finansējuma deficīts vietējiem ceļiem sasniedz 700 miljonus eiro; pakāpeniski jāpalielina valsts budžeta programmas ceļiem

“Vietējās nozīmes ceļus ir iespējasm uzturēt un remontēt tikai par valsts budžeta līdzekļiem, tajos liegts ieguldīt Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu. Diemžēl pašreiz finansējuma deficīts vietējās nozīmes ceļiem jau ir 690 miljoni eiro. Šos līdzekļus vajadzēja iegudlīt ceļu tīklā, lai saglabātu to labā stāvoklī, taču tas nenotika. Kā sekas mēs redzam, ka vietējie ceļi, tai skaitā grants ceļi, ir ļoti sliktā stāvoklī,” šodien, tiekoties ar būvniecības nozares pārstāvjiem un apsekojot valsts autoceļu būvniecības objektus Kurzemē, uzsvēra Satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

“Šogad, pateicoties ES fondu finansējumam, vērienīgi darbi notiek uz valsts galvenajiem un reģionālajiem ceļiem, arī turpmākajos gados šajā ES fondu periodā tie turpināsies, taču vietējo ceļu liktenis ir atkarīgs tikai un vienīgi no valsts budžeta programmām, kuru ietavros finansējums ceļiem pakāpeniski būtu jāpalielina,” norādīja ministrs.

“Bez sakārtota vietējo ceļu tīkla nav iespējama mazā un vidējā biznesa attīstība reģionos. Ja mēs vēlamies, lai cilvēki paliek dzīvot Latvijā, ir jānodrošina normāla infrastruktūra un ceļi ir pamatu pamats attīstībai,” pauda Matīss.

Kā zināms Satiksmes ministrs sodien apmeklēja vairākus valsts autoceļu objektus Kurzemē – uz autoceļa Rīga (Skulte)-Liepāja posmā no 24,4 – 38,7 kilometram, kā arī autoceļa Līgas-Kandava-Veģi (P130) posmu pie Sabiles, kur pagājušajā gadā bija izveidojies Greiļu kalna nogruvums, un turpinās atbalsta sienas būvdarbi.

Fotoreportāža par Satiksmes ministra vizīti Kurzemē šeit.

Liepājas šosejas posmā no 24,4 – 38,18 km rekonstrukcijas darbi, uzsākti šī gada maijā, tos veic SIA „Saldus ceļinieks” un darbus pabeigt plānots 2016. gada vasarā. Objekta rekonstrukcija tiek līdzfinansēta no Kohēzijas fonda, un kopējās izmaksas ir 16,5 milj. EUR tajā skaitā PVN.

Ministrs apmeklēja arī Apšupes dzelzceļa pārvadu Liepājas autoceļa 38,7. km, kura rekonstrukcija jau tuvojas noslēgumam. Šajā objektā būvdarbus veic SIA LLKU „Viadukts”, tos līdzfinansē Kohēzijas fonds, un darbu veikšanas līgumcena ir 1,9 milj. EUR tajā skaitā PVN.

A.Matīs iepazinās arī ar darbiem Greiļu kalna noslīdeņa vietā uz autoceļa Līgas – Kandava-Veģi (P130) posmā no 13,95 – 14,25 km. Būvdarbus šajā objektā veic SIA „Saldus ceļinieks”.