Kā notiek būvdarbi uz Ventspils šosejas. Fotoreportāža.

Visvairāk būvdarbu šovasar notiks uz Ventspils šosejas (A10), šobrīd darbi notiek uz vairāk nekā 40 šosejas kilometriem septiņos posmos:

– no Priedaines līdz Varkaļiem 20,06.-23,84. km;

– uz tilta pār Lielupi un aiz tā 36,49.-38,57. km;

– no Ozolpils līdz tālākajam rotācijas aplim 57,76.-68,60. km;

– no Tukuma puses līdz Pūrei 79,85.-85,77. km;

– krustojumā pie pagrieziena uz Kandavu 91,29.-91,63. km;

– no Popes līdz Ventspilij 165,60.-183,13. km;

– uz tilta pār Plateni 179,67. km.

Fotoreportāža par būvdarbiem līdz otrajam rotācijas aplim pieejama šeit. Fotogrāfs Renārs Koris.

Tiltam pār Varkaļu kanālu (1.-9. attēls) uzbetonēta jauna brauktuves plātne un divas malējās sijas, tādējādi palielinot tilta nestspēju. Līdzās tiltam tiks izveidots stāvlaukums. 6. un 7. attēlos redzams, ka uz tilta brauktuves pašreiz klāj hidroizolāciju. Stāvlaukums vēlāk tiks izveidots pašreizējās pagaidu brauktuves vietā.

Tiltam pār Lielupi (10.-13. attēls) ir izbūvēta jauna dzelzsbetona brauktuves plātne un konsole, bet nesošajai konstrukcijai – metāla sijām ir atjaunots krāsojums. Tādējādi arī šim tiltam tiks palielināta nestspēja. Ir atjaunots arī pārvads pār ceļu Sloka–Pavasari.

Krustojums ar autoceļu Jelgava–Tukums (P98) agrāk bija tā saucamais melnais punkts – tur notika daudzi satiksmes negadījumi. Satiksmes drošība tur tiek uzlabota, izbūvējot rotācijas apli (14.-21. attēls).

Savukārt starp abiem rotācijas apļiem pie Tukuma tiek novērsts arī ilgstošais iesēdums (22.-28. attēls), kas tur veidojās dēļ nestabilas un purvainas grunts. Lai stabilizētu ceļa pamatni, tā abās pusēs tagad ir izbūvētas līdz pat 10 m dziļas 350 m garas rievpāļu atbalstsienas, kas balstās nestspējīgā, stabilā gruntī. Abu malu rievsienas ir savienotas ar speciālām savilcēm. Agrāk, lai izlīdzinātu iesēdumu, tam ilgu gadu garumā tika uzklāta jauna asfalta kārta, kas palielināja ceļa segas svaru un ceļš grima purvā arvien vairāk. Veicot urbumus iesēduma vietā tika konstatēts, ka asfalta biezums tur pārsniedz par divus metrus – urbis netiek cauri visām asfalta kārtām. Remontdarbu gaitā tās tiks demontētas un izbūvēta jauna ceļa sega.

Visus remontdarbus uz Ventspils šosejas plānots pabeigt šogad rudenī.